Friday, December 31, 2010

2 kisah 2010..

bismillahirrahmanirrahim..assalamualaikum wth..~

uit2..heeeeee...emmm..s0o..rini 31hb dis suda..es0k tahun baru..baru3...bg ana..2010 tahun terbaik dalam hidup ana..ade 2 kisah besar jd tahun ni...awal tahun 2010,ana ngah struggle dgn sakit ana...alhmdulillah..bulan januari ari 2,ana sembuh spnuhnya...alhmdulillah..n msa 2 jugak,stat kisah cinta kn...ngeh3..>< 

y ptamanya,kisah msa ASASI n kisah msa DEGREE..huaaa...tp ana ase kisah asasi lg mcm3...ad0yai...meh3 cni...ana cte meh...cte asasi...ana ase ana da bkenalan n bkawan ngn org2 y tbaik pnah hadir dlm hidup ana...klasmate ana tyme asasi..ASPA..k0rg tbaik gak~ xlarat na taip nma...n besties asasi salmi,jeah,pu3,syarie,sakinah,hawa,qasymah,tikah,bella..sungguh ana s0nok n bhgia ade k0rg...geng supper  kn? na tahu x..kt0rg tyme dulu supper smpai sejam stiap mlm mkn kepek,minum mil0 ke nescafe ke..b0rak3 smpai x igt na study...mmg gle sungguh la...tp ana mmg epy3 ade d0rg..then,ana p0n bcinta gak tyme asasi..haha..ngek la kn..tp 2 lah..mmg cintan habes laa..sunway pyramid 2 mmg p0rt ana..heeeeeee~ k0rg ase x ana cmne skg? ana ase die bhgia..tp dgn cra dia..kn?? ana dpt biJan tahun ni gak..waaaaa...ana sgt333 syg biJan n b0bo gak,they are my essential 2 sleep...susah na td0 tnpa d0rg...thanx ijan!! emm..wak tini p0n taun ni gak..akhir asasi,alhmdulillah,Allah beri kptusan baik utk ana despite of everything y ana da buat..pnah ckp kn,i did wr0ng msa ana bcinta,salah ana ngn Allah tlalu byk..tp dbuktikan,Allah tetap cintakn ana...Dia ttp anugerahkn kjyaan y ana x layak bg ss0rg y pernah bpaling drNya...subhanallah...sebak hati ana stiap kali ana tingat..sebak hati ana hnya Dia y tahu...ana snsitif tp hnya utk org3 y ana syg..tp alhmdulillah..hati ana milik Dia..hanya Dia..ana m0hon jgn biar ana g0yah skali lg...kbergantungan pda Allah kali ni prlu kekal..insyaALLAH..~

kisah strusnye kisah degree..yeahhh..ana dpt jugak cita2 ana,insyaALLAH s0rg d0c dlm 4 taun lg..d0ktor gigi p0n bess...ana jd kenal ngn rmai3 org jugak...chek mo,anis,mirul,zaf,fizah,aizat,fatin sallehuddin,abg pdud,abg syahir,abg taqy,klasmate y bes3!!,kak syira,kak meera,zaty,tini n para lecturer ksyangan Madame Nurhayati,Dr Luay..s0nokkkkk....dlm dgree ana nga ubat ana hati...ana ingin qanaah [ redha dgn ketntuan Allah SWT ],ana na pbaiki diri ana...pelan2..ana bley kn..em..dgree ni ana na buat ibu bpa ana bhgia...ana na d0rg sntiasa epy,ble ana balek umah,sdya upaya ana tlg kemas umah,bsuh pinggan,msk2 n ana plg ske sapu l0syen kt tgn mak ana tyme mak ana td0..tyme 2 rsa da btpa kasar tgn mak ana y penat mbesarkn ana..ana bljr bnda msa dgree..ana suke hidup ana skg..ana na kwn baek3 ngn sume org...ana na bhgiakn org2 y ana syg..na stdy m0lek! hehehehee...pastu,duet JPA..bnda bes gak ni..ad0yai...na blja jgn b0ros ngn duet jpa..ommo..hat ni cm susah laaa kn...heee,,smbut rya haji tmpa fmly kt s.alam,rya p0se ritu p0n cincai2 je sbb na exam final..mmg hectic lyfe budak dental..tp ana happy..sbb k0rg ade ngn ana..Allah ade,,fmly ana ade jugak..yay!! hahaha...

s0o tahun baru..ana harap diri ini jd hmba n anak y s0lehah..na slalu dekat ngn Allah..nak3..na bg kurus [ni azam tiap2 tahun ta pna jd lg..ngeh3]..na blaja ajen3...byk bnda ag..Allah lbey tahu ape y baik utk ana n ape y ana bisikkn..ana d0akan sume org bes3 je..sehat3 selalu...dlm jgaan Allah sntisa..insyaAllah..amin~ :)



bsma adek2 ana,aina n alya.. <3

ngn abg ana <3

ngn chek m0~ <3

ana n bella

syarie,pu3,ana n sakinah..friends 4eva guys! <3

Thursday, December 23, 2010

dis is lyfe u kn0w...

assalamualaikum wth...bismillah..
emmm..ukei kah sume? ana alhmdulillah...lma x update bl0g...mcm2 bnda jd..tp jd xtahu na p0st ape...hehhehee..smlm 22nd dec,besday abg,blnja die mkn the manhanttan fish market...mahal gak,but w0rth...kenyang smpai ting t0ng...aiyooo..alhmdulillah..rezeki2...heeeeeee...

oh...ade "baby" bru in da h0use...<3 it s0o very much..kaler ijau..faveret kaler 2...myb lappy c0ming s0on p0n akn jd kaler ijau gak..perhaps...insyaALLAH2..hehehe...t tgk gmbar d bwh...hehehe..still baby need 2 impr0ve m0re la..n0kia kinda fun..still lacking but will b pr0ducing better smartph0ne  [aku lak isau sal n0kia.ommo~] uhhh..stdy s0 far utk mggu ke 2 ni,ukei2 lg...byk rehat...ana rvise 1 bab je sehari =.=" suck kn? tp pelan2 la..ana xnak bg bdn tkejut [alasan2,hehe]...

btw..psl kapel..ana tgk rmai gak kwn ana y da benti kapel..n rmai jugak y mula bkapel..hehee..kinda sh0cking p0n..tp pilihan sndiri la..think whats best 4 u...ana tahu ase bhgia cinta 2..tp biarlah biase2 je..takut nnti kcwa gak kn..ana mmg d0akan kwn2 ana bhgia..y x kapel 2,jgn is0 hati 2 ttp bpunya..Allah y punya...jdnye,kte d0a byk3 m0ga hati kte Allah beri pda y berhak...kn? tahu x...ana ase dulu ana dpt bcinta p0n sbb ana y mintak pda Allah,sbb ana y d0a..n Allah beri kesempatan utk ana ase nikmat cinta s0rg lelaki,tp Allah tarik balek rsa cinta 2 sbb Dia tahu ana x kuat..bgus3..heheee..Allah tahu sume y tbaik p0n kta..kte y slalu x pasan...asyk leka3...ish3..tp syukur..tnpa lelaki mmg ana lg tenang...mcm xyah fkr lgsung..kte cuci2 mta da la..hahahahhaaa

kdg2 klu ana mls na pakai st0kin..mcm x jga aurat sgt kn..ana fkr..bape byk ag d0sa y ana na buat utk msa y da sket ni...kdg2 kte buat d0sa kte x pasan...msa ckp...bile2 la..entahla...bile kte ingat mati kn..ana ase cm na luruh jntung...sbb ana ase byk3 sungguh d0sanya..xpela..sma3 la ubah diri...pastu psl biJan ana..yeah..he's da best heater...hehhehe..pns w0oo die..memanaskn...hehee...yela,skg kn cuaca sjuk...seb bek bijan ade... >.<

waaaaaaaaaaaa...xtau na merepek ape ag...hehehee...t la smbung........ngeh3..j0m ready mghrib..adi0s.. ^^
lappy milik qasy,my baby kaler ijau n beg 2 m.cik rum8 bg! ^^
 wallahualam~

Thursday, December 16, 2010

whats my heart wanna t0 say~

bismillahirrahmanirrahim...assalamualaikum,,,
sume.. ^^ ni ari ke-4,sem ke 2 ana..sem bru...x byk beza..masih rilex ag awal2 neh..but its pr0mised dat things g0nna get HECTIC real s0on..hahah..ape p0n..trima je la...td check email...shbat ana beri 1 sjak..fiz0h..knal x die?ade je y kenal...

rini 10 muharram..byk kifiat die..tahu kn? klu x pasti..bukak la page fb ana..mcm2 ada...ana bg 1 k?

"Puasa y lbih utma setelah puasa Ramadhan ialah puasa d bulan Allah yakni Muharram, mnakala s0lat y lbih utma stelah s0lat fardhu ialah s0lat malam"
[H.R Muslim,Abu Daud,Al-Tirmizi,Ibn Najah]

haaaa..n byk ag..rini alhmdulillah ana puasa..kwn2 p0n rmai y p0se gak kn...insyaALLAH jika kita bpuasa pda 10 Muharram Allah Swt mbersihkn & menebus d0sa2 y lampau..utk ana,ye..byk sgt salah y ana da buat...jdnya,ana sgt3 bhrp tahun ni ana bley brubah..insyaALLAH..kwn2 tlg tegurkn mna y ana salah ye...emm..ari ni,ana na lepaskn ss0rg dr idup ana..ss0rg y x tntu djadikan utk ana...lbih baik ana biarkn dia pergi...alhmdulillah..stakat ni,Allah jga hati ana...ana sgt bahagia...em3... (:

ni sjak y kwn ana beri...hayatilah..renungkn lah...ade 1 ayat Al-Quran mnyebut "sesungguhnya akhirat adalah sebenar2 dunia bagi y mengetahui" ..ana tlupa surah n ayat mna..tp lbey kurg la...jd kwn2, fikirlah dgn hati mu..


Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah,
tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya, walaupun hatinya, kerana Allah teramat mencintainya.
Tetapi,
Andai kita bergelumang dengan cinta lelaki,
di mana Allah untuk menjaga kita?
Allah seperti melepaskan kita pada seorang manusia yang lebih banyak kecewakan kita.

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, ini bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya…
Mengapa masih ragu-ragu?
Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari..
Hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan..
Sebesar-besar dosa itu adalah dosa yang dilakukan ketika kita merasa berdosa melakukannya, (imam ghazali)
Saudariku,
Aku bangga melihatmu derita dalam perjuangan,
dari melihatmu gembira dalam kelalaian..
Saudariku,
Aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbananmu,
dari melihat tawamu dalam pengkhianatan.
Aku bangga andai dikau mati dalam kebenaran,
dari hidup dalam kesesatan..
Kerana jangan lupa saudariku..
Muliamu bukan pada pangkat atau harta, tapi kerana ISLAM agamamu…
Saudari kesayanganku,
Carilah hikmah dalam setiap ketentuan Tuhan,
supaya timbul rasa kesabaran dan kejujuran.
Setiap yang payah itu ada kesenangan,
dan setiap kesabaran itu ada ganjaran.

Jika sesuatu itu ditakdirkan untuk kita, tiada siapa yang boleh menghalangnya…
Namun,
Jika sesuatu itu bukan d takdirkan untuk kita,
pasti tidak dapat dicapai walaupon sudah dalam genggaman…
Yakin dan percayalah,
Allah telah tuliskan apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya..
Kadang-kadang Allah hilangkan mentari,
kemudian Dia datangkan guruh.
Puas kita menangis mencari di mana mentari kita..
Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah…
Sabarlah duhai insan,Ada kemanisan di sebalik setiap kepahitan…
wallahualam.. ^^ 

Saturday, December 11, 2010

na cite3...

assalamualaikum wth...bismilllah...
emm..na gune kta gnti diri ana blek..bley ye?
kwan2...ana es0k da balek k0lej da..pas lbey 2 mggu kt umah..mmg h0liday bt0i3..x tgk buku ilmiah lgsung! weelll...ahaahaha...d0k mgadap k0mik shinchan3...heeeeeee...suke3 ^^

td...ana bwk balek kwn ana ke umah..kwn pmpuan...ade mslh sket..tp alhmdulillah...ana tumpang bhgia sma...sungguh Allah da tetapkan sglanya buat kta...seru jod0hnya da smpai...seyez ana jeles..sbb die dpt j0doh y sgt baik...s0rg hafiz,blja kt mesir...bhgianya...alhmdulillah...sm0ga kwn ana dberikan sakinah[ketenangan] dan kbhgiaan y hakiki...

bile bb0rak td...ana ade selitkn juga psal pgalaman ana ngn ex..ana tau pedih y dia rsa...tp y ana  pasti,die perlukan msa...mcm ana dulu..spaya nnti hati nya kmbali Allah jga..sprti hati ana skg...sm0ga kwn ana sntisa bhgia..die berhak..lelaki y baik utk pmpuan y baik,dan sebaliknya kn? m0ga kte sume mcm 2...cinta slpas akad,y plg mbhagiakan ase nye...ana pcya y 2...ana nk y mcm 2 jugak...td kwn ana 2 nk juga selit psal cte tbaru ex ana...tp,ana t0lak..x mgpalah...xprlu ana tahu k0t...ckup d0a ana ttp ada buat x ana..sm0ga Allah makbulkn..sm0ga ALLAH jdkn ex ana y tbaik,y s0leh buat org y da Dia ttapkn utknye kn...insyaAllah..

em..da prepare sket2 utk es0k...mls nk mgemas ase...huaaaaaa...hehehe...tp bley la...kte buat pelan2...ana sgt rndu kt biJan...seyez3 rndu.. <3 emmm..m0ga sem baru ni sem y lbey baik...kte brubah le...bley jep...insyaALLAH...bley3..buat msa ni..cukuplah Allah bagiku... ^^

wallahualam~

Tuesday, December 7, 2010

s0ngs that related 2 me..nice3!!

assalamualaikum wth...
emm.p0s kali ni nak cte sal lgu2 y relate ngn aku...
n0t much,there was a few...
1st lagu kenangan terindah sang by sams0ns..
sams0ns kire band faveret la..xkire cmne p0n..
lagu bukan diriku,x bisa memliki,akhir rasa ini..bes sgt..layan~~ hahahaa

then,lagu y ade hist0ry?? heheheee
ade 2...ex aku dedicate 2 lagu
kangen band- yakinlah aku mjmputmu
hijau daun- suara [berhrarap]
em...aku jdi skee lagu2 ni bkn sbb ex aku sgt la..tp sbb lirik dia bmkna utk aku...
bes wooo...wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..sgt3 suke...
xkesah bnda da lepas sbb sume 2 jadi sbb tkdir ALLAH SWT...
cinta ini milik Dia...kasih ini milik Dia..n aku dan ex aku kpunyaan Dia..
kan3?? heeeeeeeeeeeee ^^
klu lagu kangen,da jd lgu bl0g...enj0y eh...
smtimes aku tfkr gak sal ex...tp tingat abg pdud kta,"bnda da lepas,na rasa2 apa lg??"
terasa wooo...hahaha..yeah..da lepas..
sgt epy..alhmdulillah...x fikir da...zikir je bnyk ni...bet0l... :)

ni ade n0te y nak share ngn k0rg...
bacalah...n renungkn k...
pilih y tbaik buat diri kta...
y penting y Allah redha...
insyaAllah bahagia itu ade...
beza kte pantas atau lambat merasai rasa bahagia y Allah Swt kurnia..
percayalah...emm!
http://www.facebook.com/note.php?note_id=488161827928&id=100000487236060
biJan syang! esya misshhh kam0o <3


Monday, December 6, 2010

salam maal hijrah akhi dan ukhti ku sekalian...

assalamualaikum wth n bismillahirrahmanirrrahim...

ukhti dan akhiku sekalian...es0k 7 dis 2010 kte akn melangkah ke tahun Islam yang baru...1432Hijrah...jadi..ape azam baru kalian? haaa..aku mintak jgnlah kte s0nok tanam azam baru utk tahun 2011 je..sedang tahun Islam tu azamnye patut lebih barakah? x gitu? hehee..s0o, tanam azam dan tekad baru ye? klu aku,insyaALLAH jika hati ni kuat,aku nak jd muslimah y lbey baik di sisiNya,mujahidah yang mprjuangkn diri mendalami ilmuNya,anak y memuliakn ibu bapanya, mbuat prubahan pada diri ini,perubahan akhlak,senang kta...mperbaiki diri dr suma sudut..res0lusi ni...dan ingatlah bahawa Allah mnguji hambaNya y beriman, jd kawan2 bbahagialah apabila Allah SWT menguji kta,kerana itu tanda sayangNya..bangkitla dari ujian itu,bg aku,slma aku hidup ini,ujian hati y paling berat aku rsakn..em..ukei2.. ni d0a awal dan akhir tahun..j0m2 bca petang ni ukei??? ^^

Doa Akhir Tahun
Bacalah doa ini tiga kali saat menjelang akhir tahun baru Islam, bisa dilakukan sesudah asar atau sebelum maghrib pada tanggal 29 atau 30 Dzulhijah. Dengan doa ini kita memohon ketika kita akan mengakhiri perjalanan tahun yang akan ditinggalkan ini akan mendapatkan ampunan dari Allah Swt. atas perbuatan-perbuatan yang dilarang oleh-Nya, dan apabila dalam tahun yang akan ditinggalkannya itu ada perbuatan-perbuatan yang diredhai oleh Allah Swt yang kita kerjakan, maka mohonlah agar amal shaleh tersebut diterima oleh Allah Swt.

                  Doa Akhir Tahun

Ertinya:
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Semoga Allah melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW,beserta para keluarga dan sahabatnya. Ya Allah, segala yang telah ku kerjakan selama tahun ini dari apa yang menjadi larangan-Mu, sedang kami belum bertaubat, padahal Engkau tidak melupakannya dan Engkau bersabar (dengan kasih sayang-Mu), yang sesungguhnya Engkau berkuasa memberikan siksa untuk saya, dan Engkau telah mengajak saya untuk bertaubat sesudah melakukan maksiat. Karena itu ya Allah, saya mohon ampunan-Mu dan berilah ampunan kepada saya dengan kemurahan-Mu.
Segala apa yang telah saya kerjakan, selama tahun ini, berupa amal perbuatan yang Engkau ridhai dan Engkau janjikan akan membalasnya dengan pahala, saya mohon kepada-Mu, wahai Dzat Yang Maha Pemurah, wahai Dzat Yang Mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan, semoga berkenan menerima amal kami dan semoga Engkau tidak memutuskan harapan kami kepada-Mu, wahai Dzat Yang Maha Pemurah.
Dan semoga Allah memberikan rahmat dan kesejahteraan atas penghulu kami Muhammad, Nabi yang Ummi dan ke atas keluarga dan sahabatnya.



Doa Awal Tahun
Bacalah doa ini tiga kali saat kita memasuki tanggal 1 Muharam. Bisa dilakukan selepas maghrib atau pun sesudahnya. Dengan doa ini kita sebagai Mu'min memohon kepada Allah Swt. agar dalam memasuki tahun baru ini kita dapat meningkatkan amal kebajikan dan ketaqwaan.

                           Doa Awal Tahun

Ertinya:
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, beserta keluarga dan sahabatnya.
Ya Allah Engkaulah Yang Abadi, Dahulu, lagi Awal. Dan hanya kepada anugerah-Mu yang Agung dan Kedermawanan-Mu tempat bergantung.
Dan ini tahun baru benar-benar telah datang. Kami memohon kepada-Mu perlindungan dalam tahun ini dari (godaan) setan, kekasih-kekasihnya dan bala tentaranya. Dan kami memohon pertolongan untuk mengalahkan hawa nafsu amarah yang mengajak pada kejahatan,agar kami sibuk melakukan amal yang dapat mendekatkan diri kami kepada-Mu wahai Dzat yang memiliki Keagungan dan Kemuliaan. Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, Nabi yang ummi dan ke atas para keluarga dan sahabatnya.

Saturday, December 4, 2010

miserable?? s0rt of....aigooo

assalamualaikum wth....^^

hell0o2 guys....emmmmmmmmmm,a bit serabut...i dunn0...ommmo~~ rasa cm unstable je em0si ni...knape2?? emm...entah la..y aku tahu n y aku mahu skg..hanya Allah SWT dlm hati ni...aku klu xley td0...zikir..sblum td0 zkir..naik tngga zikir...sbb aku xnak kalimah Allah SWT itu hilang dr hati aku...klu aku serabut2 aku zkir jugak...emm...aku ase aku cm nga bperang ngn hati aku sndiri...cm x tenang...tp pas aku zkir..aku ukei balek..cume kdg2 susah t0i nk kawal em0 ni..ish~ 2 lah jd pmpuan ni susah...serius...ad0yaii....but n0 w0rries..im only being myself..xde talam 2 muka ke ape2 ke...yeah..impr0ving myself..making a better tun2...kn2??? 

mybe kn...msalahnye aku ni mmg mnja k0t ehh ngn org....suka nk merap...tahu x merap 2 apa? mcm nk melekat je memanjang...hahaha..tp xla over..cume kuat merap la...certain org jep...mcm ngn snior aku s0rg ni,abg syahir nma dia...baik la ngn aku..aku baik ngn dia gak..rcently,kt dia aku ske cte sume bnda...aku slalu warning kt diri sndiri,th0ught of him as a br0ther n u'll be fine che tun...n i did...i always guarded ble ase cm aku nk TER exceed limit sbg adik...wohooo..xm0o feeling lbey dr kwn....die abg y baik...i've been telling myself...juz chillax...abg syahir,he's g0ing 2 be 4ever my br0ther...tp kn..bkn abg2 agkat tau..ewwww...geli laaaa...hahaha..kawan..kwan baik2 je sume..bru bes~! 

pastu ngn sni0r s0rg ag..y ni...entahla...i think i did him wr0ng...i was unable 2 c0ntrol my emo,s0o ape tah aku ckp kt sni0r aku 2...harsh k0t...n he seemed like he w0nt even smile 2 me...sdey..agakla..h0w im n0t...he had been very nice...seri0us..but i was the one dat make things upside d0wn...s0o,i was the one 2 b blamed...ape p0n..im facing the future..x ape lah...i juz wanna be me..n im impr0ving myself...im an ordinary girl,a very simple one..i changed m0od rand0mly...tp aku mmg ske manja kn org...n manja ngn org...

dgn kawan2 aku..y rapat la..sume aku suap..gune sudu,guna tangan?? 2x..sbb aku snang syang org neh....s0nok je...nak slalu igt ALLAH...nak slalu fikirkn Dia...xnak fkir pasal lelaki...xnak2...nak kawan baik2 ngn sume org...ckuplah Allah bagiku...t0 abg syahir n my sni0r...thanx you...u b0th had been very nice...tp tun na biasa2 jep...tun p0n na jd org biasa je utk 2x sni0r tun ni...s0ry2 tau...i'll b ur gud gurl lah...insyaALLAH..

huaaaaaa...na k0ntrol em0si ni...nak3....em! ^^ bley3...n i l0ve dis quote.. 

dis is me...the sad bear..s0b3..

"everyone thinks that i'm like a good
egg even though u know that i were slightly cracked" 

yeah..im slightly cracked..but im repairing myself..c0z ALLAH always here..always near.. ^^

Friday, December 3, 2010

cuti2 malaysia ini!! hehehee

strwberi celup ceklat!!!
bismillahirrahmanirrahim...assalamualaikum wth sume... ^^

waaaaaa...emm..bru2 ni cuti kt camer0n sat...bes3...wohooo...g 12 org...aku,mumy,ena[adek bgsu aku],mak chaq,abg wan [anak m.chaq,],kak su,hanim,mak tam[d0rg ni 1 fmly],acu,fikri,hanna,hunny[1 fmly]...g ngn 3 keta..mumy masak nasi tmato,ayam g0reng,karipap n ape tah ag mknan bwk g camer0n nun...kt0rg sewa apartment,star regency...emm..ukei je la..xde la superb...alhmdulillah..msa nk g kn..waahahaa..jalan die bes ben0oo ase..bengkak bengk0k...hahahaa..emm..tp ukei la..xde la nk muntah2...kt0rg smpai dlm kui 1 ptg cm2...check in h0tel,then rehat2...lunch..pergh...da sjuk2 dingin gitu mmg sdap mkan panash2 lg sume bnda...bes2...serius gtau bes...wuuuuuuuuuuuuu :)

then ptg 2..dlm kui 3 cm2...kt0rg g vt aktiviti prtma iaitu petik buah strwberry..xde la petik p0n..gunting sbn0nye...hihihii...emm...1st tyme tgk p0kok strwbery..kecik je..tp buah die?? wahahaa..gigantism belaka! ahahaha..m0ntel2 cm aku gak neh...aiyoooo...tp mmg bes arrr...pengalaman...kt0rg pluck strwbey 2 mmg la byk gle...abes rm128 utk strwbery jah!! ad0yai...bkn wet aku la...hehehe...n then y sy0k nye ag...kt situ ade cafe tau...pastu...kt cafe 2...ade sumeeeee dish y berasakn stwberry,sbg c0ntoh...

  1. strwbery sundae
  2. muffin strwbery
  3. ais krim g0reng strwberi
  4. kek cheese stwbery
  5. salad 
  6. juice strwberi
dan byk ag...entah la...tp mmg s0dap2 belaka..plg nikmat y no 1 ngn no 6..pure strwberry uhhh...meh tgk gmbo mehh....msti tliurrr ahh k0rg~~
sundae ngn ais krim g0reng
juice strwbery!!
hehehee..nmpak sdap kn?? lg 1 neh...emmmm..2 la..kt0rg jalan2 ke tanah rata,ringlet n brinchang pastu...s0 far...ukei.....hihihii...mlm 2...ade pasar malam!!! waaaa..1st tyme mkn strwbery celup ceklat!!! yum3...hahaha..bes...pastu...acu beli jagung bakar la,kacang rebus la...kt0rg beli keychain n s0uvenier laen2 la sume...aku beli bntal strwberi!!! beli 2...satu utk aku,satu utk kina! die ske ben0oo strwbery..s0o...i'll juz giv her as present la kn...emmm..suke.......then  dpt bju baru....aku belikan utk adek2 sma...chantek2..suke2...tp mmg tembam la che tun..ble na kurus ni...emmm..odw2..hahaha..i will..dun b surprised la nnti...hihii..
hehehe..c0mel kn????
emmm...then...balek 2..td0...es0knye....na balek2...pas bfast pe sume..kemas2 brg....then bt0lak g ladang teh...tmpt las arr...emm...bes3...udara plg segar skali arr..serius....n chantek...nnti k0rg lak eh?
chantekkk^^  

emmm..pastu ujan..hahahaa..kt0rg p0n bt0lak bale...dlm kui 11 ke 12 cm2....aku naek keta mak chaq balek..teman si hanna kt blkg...emm..da sparuh trun dr camer0n 2...hanna td0 atas riba aku..tp specificnye ats perut kak esya die...pastu,,aku melugai la...ape lagi.....aku d0k tahan ngn air tr0pical punch...tp..hahaa..ble da nk abes 2...xdpt maaa...aku p0n bluerrkkk skali...erghhh...ewwww...hahaha..x pasal je...xpe2..hihihii...pengalaman lg...emmm.ukei2..malash nk c0ret ag...emmm..apep0n..mmg best...sbb g ngn hunny n acu n fmly...d0rg dr sarawak..bkn senang 2...emmm..l0ve my fmly much0s3...

i l0ve u all..muash3.. ^^ **ena jd photographer~n0t included~
ukei2...t pasal len plak...babai....! ^^

Sunday, November 28, 2010

lets dance in the rain guys..~ ape la che tun

bismillah..assalamualaikum wth...

hey guys...2nd p0st 4 t0day...whoooaaa..kn0w what? i g0t a nerve br0ken~ c0z i t0ok a glimpse on my x pic? aigooo...hahaha....kdg2 aku hrp aku x penah bcinta p0n...xmau la rsa neh...x sdap...ahaha...emm..dis is h0w i think happen if u way 2 serious when u were in l0ve...i guess lah...well..but im relieved...h0w c0me i didnt...dis h0w i learnt ab0ut lyfe...l0ve...n h0w actually ISLAM is the best n true religion of all...yep..^^

my ex..i really th0ught of him like CH0CHOLATE...sbb die p0n xla putih..kelabu asap,,hahahaa...n kbtulan die sgt ske c0klat...i remembered giving him a bar of ch0c each tyme we met...he's like ch0c l0ver...serious..suke ben0 ceklat..cm budak2..dats a side fr0m him dat i think i like da m0st...hey...i smiles everytyme our mem0ry flashed back...im n0t hurt anym0re..he was my past..n here u r my future...rite? waaa...srius hrp dpt jumpe die...i mean bkn depan2...sbb tak0t speechless...hahahaa...my x f0r me is da sweetest pers0n i ever met...yeah..he was...i regretted n0t showing my highest gratitude n appreciati0n when we were still 2gther...there s0o much things 2 say if relate ngn my x...i wish i can give dis w0rld..n my w0rld 2 him when we were dating...dats h0w i feel th0se tymes...he didnt knew dat...aku penah jjur n sgt2 jd diri aku n exp0se diri aku y sbnr,bla ngn x aku dlu..once..xmo da...let my hubby kn0w after dis..let only my hubby have me..da wh0le me..bru afdal kn? bru halal jugak~

n0w..i do think kapel2 ni mengarut~ hahaha..emm..sape nnti bkenan kt aku...lamar je klu anda bt0i2 ske...jika ALLAH SWT tkdirkn kamu utk aku..insyaALLAH..tp bkn skrg la..tyme da nak taun akhir..when i 24..ukei????hahah..serius je aku ckp..yeye je che tun...emm..s0 far..yep..ALLAH ade sma..neva left..dis is my strength...yeah..i admit..g0yah ku dlu sbb syaitan..sbb aku bpaling sketika dr ALLAH SWT..kesannye? luka kt hati ni..tinggal parut smpai bla2...parut y bt aku xkn lupa sume..n ALLAH syg aku lg..Dia tarik aku kmbali pdaNya...alhmdulillah..ckup ALLAH buatku bt msa ni...emm! ukei~ t bla2 b0san ase na bt syair buat bakal pmilik hati ni..tgk la cmne...na cari idea dlu...insyaALLAH..bla2.. ^^


d0a ni..aku bca tiap2 kali pas s0lat...yeah..m0ga ALLAH makbulkn...insyaALLAH~

"ya tuhan kami,anugerahkn kepada kami pasangan kami,keturunan kami sebagai penenang hati (kami),dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertakwa.."
surah al-furqan,25:74
sayang ALLAH kn sume..? yeah.. ^^

its h0lly-h0lly day!! im h0me...alhmdulillah..

bismillahirrahmanirrahim...assalamualaikum wth ikhwan n akhwat sekalian... :)
JOM JADI ANAK2 S0LEH N S0LEHAH KAWAN2.. ^^


alhmdulillah...kt umah daaaaaaa...yay! ^^ cuti x lma...sat/jap ja...12hb dis suda ke s.alam balek..ad0yai...xde rungut2...im juz 2 happy 2 b h0me...yayay~~~~~~~
kt umah ade adek b0ngsu (ena ) n mumy n ayah je...kak yang nga btarung ngn spm nye..abg lak..enta la..busy kt klang nun...bi0r la die...ni p0n ayah ke kl..ade myuarat ktua pmeriksa paper BM spm...huhuhu..ayah bwk h0nda city..s0o aku xley na drive sbb na drvie UNSER mmumy...alamat nye kte g tempat laen k..nauzubillah..haha..sbb unser 2 manual..i x reti u! hahaa...

haaaaa..td mgemas dapur mumy...wahaaaa...dasat wooo..dkt sejam lbey aku bersilat kat dap0 nun...sume d basuh...cuci2..lap2...hasilnye?? alhmdulillah..puas.....chantek dap0 mumy...kwn2 ade tlg mak kemas dapur?? tlg la...bes tau...happy gak la ble mumy ckp...

"kakak..terima kasih"

ase bahagia ble mumy ckp cm2....kdg2 je aku balek..s0o better spnjg aku balek ni aku tlg mna y patut..kn3?? haaaa...rini gulai lemak labu ngn ikan masin srawak..faveret ooo..abg2~~ jgn jelesh....pagy2 mumy da msakkn...aku tlg sket2..tlg kacau2...tlg masuk santan..buh garam...pastu tlg kupas ngn p0tong ubi kentang...da buat da inti karipap...penah makan karipap y intinya rasa sup??? bukan y rasa rempah 2...xpenah eh? nak2 dtg umah...sbb mumy bt karipap sup..kt0rg x ske sgt y brempah...sedap wooo...da best karipap in da w0rld...heheh..sbb 2 aku tembam neh...aiseyh... :(

emmmm...ape lg eh...exam ?? wakakakakakaka...dasat ye final ritu...mmg lasnye 2 bley ilang nyawa...susah nye hnya ALLAH SWT y tahu...jd skarang...aku d0a bebanyak...m0ga aku dan kawan2 sume LULUS...d0akan2 tau ye?? insyaALLAH...ouh smlm kn...aku ngn mumy jumpe album tyme kt0rg g umrah tahun 2007..tyme 2 b4 aku masuk saina...tahu x...haha...aku dulu kurus glaaaaaa....waaaaaahhh!!! frust t0nggeng2 tgk gmbr 2..mumy ckp... " alaaa..kurus c0mel kakak D.U.L.U"...aiigooooo...kenapalah jd tembam begini...s0b3...tidak ku minta...hahaha...xpe3..bley2 kurus che tun..usaha byk2...haha..b4 aku g umrah 55kg..pas 2 mggu umrah jd 58kg..pastu....................................................d0t3...hahahahaaha...gile ah...ni sume tekanan d0k saina la neh...serius aku ttekan d0k sk0la 2...hish3..hahaha..da3...bebel je... ^_^

uh...ade bnda nk share ngn k0rg...t lah eh...p0st y next2..s0k2 ke...tnggu ya babeh...na lunch mkanan faveret! babai...pastu ready zoho k? cpt2 kwn2..ready..spe x mndi 2 g mndi nun...shu3..hahaa...

wassalam... >.<

Sunday, November 21, 2010

es0k = final..

bismillah...
assalamualaikum wth...

c0mel kan? esya suka hijau..ase damai hati.. :)


em..ni kali 3 dlm mggu ni update bl0g...means..nga stress jugak sbnrnye...s0b3... =.=" cmne la x..ni 1st tyme final tyme degree...debaran mcm na luruh jantung...but im still xbg serabut sgt...hahah..still rilex2...buktinye..hehhe..on9 s0kmo che tun...xpe...huuuuuuu...kna bg lek jap kn...(alasan2.. ><)

s0o..exam es0k..22hb-24hb...3 ari je?? iye...3 ari je....tapi! wohoo...cuak3...haha...emm..25hb na kuar sh0pping2...emm...wayang?? nak tgk...but im pr0hibiting myself stat dr skrg...t da kawen p0n x mo gak..better g date mkn baskin r0bbins ke...heeeeee...bru bes..kat mna2 p0n xpa..>< yeah..no more cinema..insyaALLAH...my mum x bg...abg p0n x lwan mak..nape esya nak lawan...dlu yep..sgt nakal..obvious k0t...aku plg nakal..plg buas...skg mak...xde da...esya xnak da..."sbb esya tahu cinema itu mcm mna"..phm2 la sndiri..n then balek 26hb...naek bus! s0o..xley bwk balek bijan..s0b3... :'( i'll b missing him 4 a f0rtnite...ommmoooo...b0bo p0n xley bwk...aigooo..sabarlah hati...td0 t pndai2 la aku g0lek3 smpai lena...s0b3...

2 my dearie sista alya syazwani a.k.a kak yang..kakak d0akan kjayaan yang dlm SPM 2010..chaiy0k3..sma2 lah kte bjuang dlm exam kali ni...jgn iso.sm0ga dpmudahkn ALLAH SWT segala urusan kta..insyaALLAH...aja2 fightning yunk!! <3


0ouh...j0m solat rakan2...sm0ga ALLAH SWT sntiasa mberkati...

salam sayang...**l0ve..hugs..smile... ^^

Friday, November 19, 2010

tanpa yang pertama,mustahil ada yang terakhir...yang pertama tidak semestinya yang terindah..

as'slm...bismillah...kali ni cte pasal kehidupan kta..hidup aku khususnya..diakui pernah bcinta...tlalu suka pda dia..ade sbbnya...ada sbb aku jatuh cinta...haha,na jiwang da..nk tahu sbbnya? sbb dia ade pda saat aku sakit dlu...sbb dia ada utk mtnteramkn hati aku bla aku kcwa sbb sakit aku dtg balek..dan 2 ptma kali aku mngis kt s0rg lelaki...mgkin dia lupa..pjukannya..

"shu..shu...jgn nangis...shuuu...jgn nangis..." 

dan aku jatuh cinta pdanya..smple sgt..tp aku suke sume bnda psl dia..bley kta aku snggup ape2 je buat dia..ad0yai..tp bnda da blalu..mgkin dia xtahu aku sgt2 suka dia...susah bt0i kn..sbb dia y prtma...dan aku x harap lah smpai ade ke 3 ke4 dan ke 5..ckuplah aku pelihara hati aku pasni utk y terakhir..d0akan lah...ape p0n..bg aku...dia sgt la sweet..mcm c0klat...dan aku sgt epy ada dia..tp skg aku lg epy k0t TANPA dia..heeeeeee.. >.< waaa..hidup ni jaoh lg...byk lg aku kna pbaiki...yeah..let me l0ve ALLAH SWT..bef0re im in l0ve with "u"..smiles2...

 
Setiap dari kita, tentunya ada banyak pengalaman yang pertama. Pertama kali ke sekolah. Pertama kali ke dusun buah-buahan. Pertama kali jatuh cinta. Pertama kali dilukai. Pertama kali bernikah. Pertama kali kehilangan orang tersayang. Dan macam-macam lagi 'yang pertama'.

Kata orang, tanpa yang pertama, mustahil ada yang terakhir. Tanpa langkah pertama, mustahil ada langkah yang ke seribu. Tanpa yang pertama, mustahil ada yang kedua.

Kata orang lagi, yang pertama selalunya yang terindah. Yang pertama selalunya paling kemas dalam ingatan. Yang pertama selalunya sangat sukar untuk dilupakan.

Kata orang lagi, luka yang pertama adalah luka yang paling dalam dan paling sukar untuk disembuhkan, walaupun tidak berdarah, namun pedihnya menusuk kalbu menikam jiwa dan sabubari.

Hebatnya penangan pertama. Ada orang sanggup berkorban apa saja demi memastikan 'yang pertama' sentiasa kekal dalam genggamannya. Ada orang sanggup mengharungi lautan api demi pertahankan yang pertama. Sungguh, yang pertama selalunya mempunyai kuasa yang sangat luar biasa.


Adakah kerana kemampuan otak kita yang terbatas? Cuma mampu menyimpan kemas memori untuk kali pertama sahaja? Kemudian seterusnya adalah caca merba? Atau kerana kita terlalu menyayangi memori yang kita cipta, menyimpannya kukuh dalam ingatan dan enggan menerima memori yang baru? Atau kenapa?

Misteri yang hanya mereka yang berkenaan, dan Allah sahaja yang tahu..

Mencipta kenangan terindah sememangnya sukar namun untuk mengekalkan keindahannya ternyata jauh lebih sukar. Oleh itu, kita sering memandang kebelakang, mencari yang pertama sehingga kerap mengenepikan yang lain-lain walaupun berkemungkinan, yang kedua atau ketiga jauh lebih baik dari yang pertama.

Mencari pelangi pertama yang pernah kita tatap, kononnya itulah pelangi paling indah yang pernah kita nikmati tanpa mempedulikan pelangi-pelangi lain yang jauh lebih menawan. Hanya kerana ia adalah yang pertama.

Indah dan bahagia menjadi yang pertama, namun suratan Ilahi tidak selalunya menjanjikan kebahagiaan buat kita. Di dunia ini kita adalah pengembara, yang berjalan merentasi masa. Bermulanya kita seorang bayi, kemudian mendekati mati yang kita sendiri tidak tahu di mana garis akhirnya. Dalam hidup ini, ada suka dan duka. Ada pahit dan manis. Firman Allah, di sebalik kesusahan ada kesenangan. Oleh itu, bersyukur dan hargailah apa yang kita miliki hari ini.

Mungkin 'yang pertama' pernah kita kecapi tidak semanis madu, namun bersyukurlah kerana ramai lagi insan lain yang mengharungi 'yang pertama' dengan air mata dan darah. Andai yang pertama kita indah, berwarna-warni ibarat pelangi, maka bersyukurlah dan hargailah setiap dari anugerah pemberian-Nya, kerana kita tidak tahu, apa yang menanti kita pada esok hari.

Yang pertama tidak semestinya yang terindah, namun, apa yang ada dalam genggaman kita hari ini adalah anugerah dan pemberian dari-Nya, maka, hargailah dengan sebaik yang mungkin, kerana esok, belum tentu lagi ia menjadi milik kita..


Sebaliknya, seorang yang melalui kegagalan, kepahitan, kekecewaan dan penderitaan..tidak pula tidak boleh mendapatkan yang indah.. mereka pasti boleh mendapatkannya dengan redha dan tawakal atas pemberianNya. Ketewasan daripada pengalaman pertama memberikan 1000 pengertian buat hati dan diri mereka untuk meningkatkan motivasi menjadi yang terbaik. Inilah saat yang paling bermakna buat seorang pengembara yang mengemudikan kehidupan.


Begitu jugalah dengan kehidupan kita, jangan sekali mendambakan hanya kemanisan dan keindahan menemui yang pertama dan yang bakal diraih...tapi gengamlah ianya sebagai suatu ujian yang mana boleh jadi gembira, boleh jadi duka. Apapun, persiapan emosi dan rohani perlu diseimbangkan agar setiap yang datang...kita mampu melalui dengan baik.


Pangalaman pertama yang membawa keperitan sebenarnya itulah yang mengajar diri untuk terus tabah dan mahir dalam meneruskan hari-hari yang bakal menemui.
...


Dengan lafaz bismillah. Moga Allah kurniakan yang terbaik buat kita, bukan hanya untuk di dunia, tapi juga di akhirat, insyaAllah...

Jadi skrang...aku melangkah k hadapan...bbngga dgn diri aku y skrang..y lbih kuat..lbih tabah dek krna yang pertama..y paling penting sbb dia tnjuk jalan utk aku kmbali kepadaNya...mperbaiki diri sndiri..mbtulkan kkhilafan..ampunkan aku ya Rabbul Izzati...jadikanlah aku hambaMu yang s0lehah...yang baik diantara yang terbaik...dan mendapat pendamping y baik...insyaALLAH..~

"maceh ijan...esya sgt bahagia skarang...alhmdulillah..."
yang akan sentiasa mengingati mu dalam setiap bisikan d0aku...dan yang pernah menjadi cahaya hatimu...**esya**


Wallahua'lam.


Thursday, November 18, 2010

upc0ming final cause me tachycardia...

assalamualaikum..alhamdulillah...dberi kesempatan utk bnafas lg d atas muka bumi ALLAH skali lg arini...

s0o..mcm headline..my final is due on 22-24th N0v..3 days left tmbah t0lak..hahaa..em..s0o much t0o read..seriously...haha..but i take it smoothly..no rushing2...steady ja..ahaks...s0 far..i c0ver kinda half i think..s0o..nak kna push lg...tp mcm bese..bla da bca byk sgt line..jd ngant0k..jd b0san..ad0yai..s0o..take ten ke 20 ke..eeheeee...

em..ni 1st tyme rya haji jaoh dr fmly..i was ukei..tp d0k nanges2 mlm rya 2...hahaa..pagy rya p0n tp bkn sbb sdey...sbb s0rg kwn ksygn...xpe la mna2 p0n..c0z i l0ve her so very much kn...b0ut my heart..i w0uld say im n0t 100% cured...it seemed hard..but its w0rth trying...nmpak byk sgt kbaikan n hikmah..y penting..sbb ALLAH sayang aku sume bnda ni jd...utk sdarkn hambaNya y sedang leka kn...hambaNya telupa psal Dia..slalu je d0a...hilangkn sgla rasa y bukan milik aku...bg aku f0kus pda stdy...bg aku ase kebebasan berkawan dgn suma tnpa terikat...yep2..aku maen ngn sume org..thanx abg syahir..abg pdud...layan tun2 y mgada neh..haha...

btw..skg tgh blaja x tacing...sbb aku snstif neh...sian org laen..aku kna simple kn minda..yeah..dats rite..da bley da k0t...ukei la...better than bef0re...hehee..serious...x tipu...da x tacing sgt...bt0i3... im juz happy da way i am..hrp2 la my guy nnti bley trima aku seadanya..sbb bla aku syg..aku syg bt0i2..xde maen2..heeeeeeee...aku hrp t my guy bley ckp.."u r fine tha way u r"..insyaALLAH...


ni doa aku stiap ari... ^^

s0oo kwn2...tlg d0akan kesenangan n kemudahan aku n rkn2 spnjg exam mggu depan..m0ga y tbaik sntiasa dgn kami...bittaufiq wannajah! insyaALLAH...

Tuesday, October 5, 2010

my Obsessions on BEARS...heeeee


assalamualaikum...well..n0w here's is my obsession...
f0r th0se that kn0w me for a l0ng time or simply cl0se t0 me they kn0w h0w i l0ve bears s0o much!
as f0r this particular time..i own a very huge,fluffy,cutie bear on the earth,i called him "biJan" and he always be my "b0yfriend"..biJan was a gift fr0m a very mem0rable,sweet friend of mine..i will always remembered that pers0n and always praying f0r him f0r everything..f0r Allah sake,he's f0rever in my heart,he's f0rever own my respect n my l0ve..insyaAllah.. ^^
and n0t to be f0rgotten Bijan was a name given by syarie sarina a.k.a jerangk0ng a.k.a syer2 [she's my bestfriend]..heheheeee

next i have also a key chain bear i named "wak tini",actually my besties siti nur sakinah gave that name..it means "lelaki kecil"..dont laugh..ask kina why...hahahaaa..n a little bear fr0m my ex asassian roomate kim,i called it KIMMi n an0ther small bear fr0m my present n 5 years time c0ming to be r0omate,puteri nurul adila...this 0ne i dont think i ever named it...heeeeee...s0o..thats whats all my obsession about..i l0ve bears s0 very much..s0o pe0ple..if u r thinking of giving me presents,do c0nsider bears 0kay? of any sizes~ i just w0uld scream happily f0r any bears i can have...