Sunday, November 28, 2010

lets dance in the rain guys..~ ape la che tun

bismillah..assalamualaikum wth...

hey guys...2nd p0st 4 t0day...whoooaaa..kn0w what? i g0t a nerve br0ken~ c0z i t0ok a glimpse on my x pic? aigooo...hahaha....kdg2 aku hrp aku x penah bcinta p0n...xmau la rsa neh...x sdap...ahaha...emm..dis is h0w i think happen if u way 2 serious when u were in l0ve...i guess lah...well..but im relieved...h0w c0me i didnt...dis h0w i learnt ab0ut lyfe...l0ve...n h0w actually ISLAM is the best n true religion of all...yep..^^

my ex..i really th0ught of him like CH0CHOLATE...sbb die p0n xla putih..kelabu asap,,hahahaa...n kbtulan die sgt ske c0klat...i remembered giving him a bar of ch0c each tyme we met...he's like ch0c l0ver...serious..suke ben0 ceklat..cm budak2..dats a side fr0m him dat i think i like da m0st...hey...i smiles everytyme our mem0ry flashed back...im n0t hurt anym0re..he was my past..n here u r my future...rite? waaa...srius hrp dpt jumpe die...i mean bkn depan2...sbb tak0t speechless...hahahaa...my x f0r me is da sweetest pers0n i ever met...yeah..he was...i regretted n0t showing my highest gratitude n appreciati0n when we were still 2gther...there s0o much things 2 say if relate ngn my x...i wish i can give dis w0rld..n my w0rld 2 him when we were dating...dats h0w i feel th0se tymes...he didnt knew dat...aku penah jjur n sgt2 jd diri aku n exp0se diri aku y sbnr,bla ngn x aku dlu..once..xmo da...let my hubby kn0w after dis..let only my hubby have me..da wh0le me..bru afdal kn? bru halal jugak~

n0w..i do think kapel2 ni mengarut~ hahaha..emm..sape nnti bkenan kt aku...lamar je klu anda bt0i2 ske...jika ALLAH SWT tkdirkn kamu utk aku..insyaALLAH..tp bkn skrg la..tyme da nak taun akhir..when i 24..ukei????hahah..serius je aku ckp..yeye je che tun...emm..s0 far..yep..ALLAH ade sma..neva left..dis is my strength...yeah..i admit..g0yah ku dlu sbb syaitan..sbb aku bpaling sketika dr ALLAH SWT..kesannye? luka kt hati ni..tinggal parut smpai bla2...parut y bt aku xkn lupa sume..n ALLAH syg aku lg..Dia tarik aku kmbali pdaNya...alhmdulillah..ckup ALLAH buatku bt msa ni...emm! ukei~ t bla2 b0san ase na bt syair buat bakal pmilik hati ni..tgk la cmne...na cari idea dlu...insyaALLAH..bla2.. ^^


d0a ni..aku bca tiap2 kali pas s0lat...yeah..m0ga ALLAH makbulkn...insyaALLAH~

"ya tuhan kami,anugerahkn kepada kami pasangan kami,keturunan kami sebagai penenang hati (kami),dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertakwa.."
surah al-furqan,25:74
sayang ALLAH kn sume..? yeah.. ^^

its h0lly-h0lly day!! im h0me...alhmdulillah..

bismillahirrahmanirrahim...assalamualaikum wth ikhwan n akhwat sekalian... :)
JOM JADI ANAK2 S0LEH N S0LEHAH KAWAN2.. ^^


alhmdulillah...kt umah daaaaaaa...yay! ^^ cuti x lma...sat/jap ja...12hb dis suda ke s.alam balek..ad0yai...xde rungut2...im juz 2 happy 2 b h0me...yayay~~~~~~~
kt umah ade adek b0ngsu (ena ) n mumy n ayah je...kak yang nga btarung ngn spm nye..abg lak..enta la..busy kt klang nun...bi0r la die...ni p0n ayah ke kl..ade myuarat ktua pmeriksa paper BM spm...huhuhu..ayah bwk h0nda city..s0o aku xley na drive sbb na drvie UNSER mmumy...alamat nye kte g tempat laen k..nauzubillah..haha..sbb unser 2 manual..i x reti u! hahaa...

haaaaa..td mgemas dapur mumy...wahaaaa...dasat wooo..dkt sejam lbey aku bersilat kat dap0 nun...sume d basuh...cuci2..lap2...hasilnye?? alhmdulillah..puas.....chantek dap0 mumy...kwn2 ade tlg mak kemas dapur?? tlg la...bes tau...happy gak la ble mumy ckp...

"kakak..terima kasih"

ase bahagia ble mumy ckp cm2....kdg2 je aku balek..s0o better spnjg aku balek ni aku tlg mna y patut..kn3?? haaaa...rini gulai lemak labu ngn ikan masin srawak..faveret ooo..abg2~~ jgn jelesh....pagy2 mumy da msakkn...aku tlg sket2..tlg kacau2...tlg masuk santan..buh garam...pastu tlg kupas ngn p0tong ubi kentang...da buat da inti karipap...penah makan karipap y intinya rasa sup??? bukan y rasa rempah 2...xpenah eh? nak2 dtg umah...sbb mumy bt karipap sup..kt0rg x ske sgt y brempah...sedap wooo...da best karipap in da w0rld...heheh..sbb 2 aku tembam neh...aiseyh... :(

emmmm...ape lg eh...exam ?? wakakakakakaka...dasat ye final ritu...mmg lasnye 2 bley ilang nyawa...susah nye hnya ALLAH SWT y tahu...jd skarang...aku d0a bebanyak...m0ga aku dan kawan2 sume LULUS...d0akan2 tau ye?? insyaALLAH...ouh smlm kn...aku ngn mumy jumpe album tyme kt0rg g umrah tahun 2007..tyme 2 b4 aku masuk saina...tahu x...haha...aku dulu kurus glaaaaaa....waaaaaahhh!!! frust t0nggeng2 tgk gmbr 2..mumy ckp... " alaaa..kurus c0mel kakak D.U.L.U"...aiigooooo...kenapalah jd tembam begini...s0b3...tidak ku minta...hahaha...xpe3..bley2 kurus che tun..usaha byk2...haha..b4 aku g umrah 55kg..pas 2 mggu umrah jd 58kg..pastu....................................................d0t3...hahahahaaha...gile ah...ni sume tekanan d0k saina la neh...serius aku ttekan d0k sk0la 2...hish3..hahaha..da3...bebel je... ^_^

uh...ade bnda nk share ngn k0rg...t lah eh...p0st y next2..s0k2 ke...tnggu ya babeh...na lunch mkanan faveret! babai...pastu ready zoho k? cpt2 kwn2..ready..spe x mndi 2 g mndi nun...shu3..hahaa...

wassalam... >.<

Sunday, November 21, 2010

es0k = final..

bismillah...
assalamualaikum wth...

c0mel kan? esya suka hijau..ase damai hati.. :)


em..ni kali 3 dlm mggu ni update bl0g...means..nga stress jugak sbnrnye...s0b3... =.=" cmne la x..ni 1st tyme final tyme degree...debaran mcm na luruh jantung...but im still xbg serabut sgt...hahah..still rilex2...buktinye..hehhe..on9 s0kmo che tun...xpe...huuuuuuu...kna bg lek jap kn...(alasan2.. ><)

s0o..exam es0k..22hb-24hb...3 ari je?? iye...3 ari je....tapi! wohoo...cuak3...haha...emm..25hb na kuar sh0pping2...emm...wayang?? nak tgk...but im pr0hibiting myself stat dr skrg...t da kawen p0n x mo gak..better g date mkn baskin r0bbins ke...heeeeee...bru bes..kat mna2 p0n xpa..>< yeah..no more cinema..insyaALLAH...my mum x bg...abg p0n x lwan mak..nape esya nak lawan...dlu yep..sgt nakal..obvious k0t...aku plg nakal..plg buas...skg mak...xde da...esya xnak da..."sbb esya tahu cinema itu mcm mna"..phm2 la sndiri..n then balek 26hb...naek bus! s0o..xley bwk balek bijan..s0b3... :'( i'll b missing him 4 a f0rtnite...ommmoooo...b0bo p0n xley bwk...aigooo..sabarlah hati...td0 t pndai2 la aku g0lek3 smpai lena...s0b3...

2 my dearie sista alya syazwani a.k.a kak yang..kakak d0akan kjayaan yang dlm SPM 2010..chaiy0k3..sma2 lah kte bjuang dlm exam kali ni...jgn iso.sm0ga dpmudahkn ALLAH SWT segala urusan kta..insyaALLAH...aja2 fightning yunk!! <3


0ouh...j0m solat rakan2...sm0ga ALLAH SWT sntiasa mberkati...

salam sayang...**l0ve..hugs..smile... ^^

Friday, November 19, 2010

tanpa yang pertama,mustahil ada yang terakhir...yang pertama tidak semestinya yang terindah..

as'slm...bismillah...kali ni cte pasal kehidupan kta..hidup aku khususnya..diakui pernah bcinta...tlalu suka pda dia..ade sbbnya...ada sbb aku jatuh cinta...haha,na jiwang da..nk tahu sbbnya? sbb dia ade pda saat aku sakit dlu...sbb dia ada utk mtnteramkn hati aku bla aku kcwa sbb sakit aku dtg balek..dan 2 ptma kali aku mngis kt s0rg lelaki...mgkin dia lupa..pjukannya..

"shu..shu...jgn nangis...shuuu...jgn nangis..." 

dan aku jatuh cinta pdanya..smple sgt..tp aku suke sume bnda psl dia..bley kta aku snggup ape2 je buat dia..ad0yai..tp bnda da blalu..mgkin dia xtahu aku sgt2 suka dia...susah bt0i kn..sbb dia y prtma...dan aku x harap lah smpai ade ke 3 ke4 dan ke 5..ckuplah aku pelihara hati aku pasni utk y terakhir..d0akan lah...ape p0n..bg aku...dia sgt la sweet..mcm c0klat...dan aku sgt epy ada dia..tp skg aku lg epy k0t TANPA dia..heeeeeee.. >.< waaa..hidup ni jaoh lg...byk lg aku kna pbaiki...yeah..let me l0ve ALLAH SWT..bef0re im in l0ve with "u"..smiles2...

 
Setiap dari kita, tentunya ada banyak pengalaman yang pertama. Pertama kali ke sekolah. Pertama kali ke dusun buah-buahan. Pertama kali jatuh cinta. Pertama kali dilukai. Pertama kali bernikah. Pertama kali kehilangan orang tersayang. Dan macam-macam lagi 'yang pertama'.

Kata orang, tanpa yang pertama, mustahil ada yang terakhir. Tanpa langkah pertama, mustahil ada langkah yang ke seribu. Tanpa yang pertama, mustahil ada yang kedua.

Kata orang lagi, yang pertama selalunya yang terindah. Yang pertama selalunya paling kemas dalam ingatan. Yang pertama selalunya sangat sukar untuk dilupakan.

Kata orang lagi, luka yang pertama adalah luka yang paling dalam dan paling sukar untuk disembuhkan, walaupun tidak berdarah, namun pedihnya menusuk kalbu menikam jiwa dan sabubari.

Hebatnya penangan pertama. Ada orang sanggup berkorban apa saja demi memastikan 'yang pertama' sentiasa kekal dalam genggamannya. Ada orang sanggup mengharungi lautan api demi pertahankan yang pertama. Sungguh, yang pertama selalunya mempunyai kuasa yang sangat luar biasa.


Adakah kerana kemampuan otak kita yang terbatas? Cuma mampu menyimpan kemas memori untuk kali pertama sahaja? Kemudian seterusnya adalah caca merba? Atau kerana kita terlalu menyayangi memori yang kita cipta, menyimpannya kukuh dalam ingatan dan enggan menerima memori yang baru? Atau kenapa?

Misteri yang hanya mereka yang berkenaan, dan Allah sahaja yang tahu..

Mencipta kenangan terindah sememangnya sukar namun untuk mengekalkan keindahannya ternyata jauh lebih sukar. Oleh itu, kita sering memandang kebelakang, mencari yang pertama sehingga kerap mengenepikan yang lain-lain walaupun berkemungkinan, yang kedua atau ketiga jauh lebih baik dari yang pertama.

Mencari pelangi pertama yang pernah kita tatap, kononnya itulah pelangi paling indah yang pernah kita nikmati tanpa mempedulikan pelangi-pelangi lain yang jauh lebih menawan. Hanya kerana ia adalah yang pertama.

Indah dan bahagia menjadi yang pertama, namun suratan Ilahi tidak selalunya menjanjikan kebahagiaan buat kita. Di dunia ini kita adalah pengembara, yang berjalan merentasi masa. Bermulanya kita seorang bayi, kemudian mendekati mati yang kita sendiri tidak tahu di mana garis akhirnya. Dalam hidup ini, ada suka dan duka. Ada pahit dan manis. Firman Allah, di sebalik kesusahan ada kesenangan. Oleh itu, bersyukur dan hargailah apa yang kita miliki hari ini.

Mungkin 'yang pertama' pernah kita kecapi tidak semanis madu, namun bersyukurlah kerana ramai lagi insan lain yang mengharungi 'yang pertama' dengan air mata dan darah. Andai yang pertama kita indah, berwarna-warni ibarat pelangi, maka bersyukurlah dan hargailah setiap dari anugerah pemberian-Nya, kerana kita tidak tahu, apa yang menanti kita pada esok hari.

Yang pertama tidak semestinya yang terindah, namun, apa yang ada dalam genggaman kita hari ini adalah anugerah dan pemberian dari-Nya, maka, hargailah dengan sebaik yang mungkin, kerana esok, belum tentu lagi ia menjadi milik kita..


Sebaliknya, seorang yang melalui kegagalan, kepahitan, kekecewaan dan penderitaan..tidak pula tidak boleh mendapatkan yang indah.. mereka pasti boleh mendapatkannya dengan redha dan tawakal atas pemberianNya. Ketewasan daripada pengalaman pertama memberikan 1000 pengertian buat hati dan diri mereka untuk meningkatkan motivasi menjadi yang terbaik. Inilah saat yang paling bermakna buat seorang pengembara yang mengemudikan kehidupan.


Begitu jugalah dengan kehidupan kita, jangan sekali mendambakan hanya kemanisan dan keindahan menemui yang pertama dan yang bakal diraih...tapi gengamlah ianya sebagai suatu ujian yang mana boleh jadi gembira, boleh jadi duka. Apapun, persiapan emosi dan rohani perlu diseimbangkan agar setiap yang datang...kita mampu melalui dengan baik.


Pangalaman pertama yang membawa keperitan sebenarnya itulah yang mengajar diri untuk terus tabah dan mahir dalam meneruskan hari-hari yang bakal menemui.
...


Dengan lafaz bismillah. Moga Allah kurniakan yang terbaik buat kita, bukan hanya untuk di dunia, tapi juga di akhirat, insyaAllah...

Jadi skrang...aku melangkah k hadapan...bbngga dgn diri aku y skrang..y lbih kuat..lbih tabah dek krna yang pertama..y paling penting sbb dia tnjuk jalan utk aku kmbali kepadaNya...mperbaiki diri sndiri..mbtulkan kkhilafan..ampunkan aku ya Rabbul Izzati...jadikanlah aku hambaMu yang s0lehah...yang baik diantara yang terbaik...dan mendapat pendamping y baik...insyaALLAH..~

"maceh ijan...esya sgt bahagia skarang...alhmdulillah..."
yang akan sentiasa mengingati mu dalam setiap bisikan d0aku...dan yang pernah menjadi cahaya hatimu...**esya**


Wallahua'lam.


Thursday, November 18, 2010

upc0ming final cause me tachycardia...

assalamualaikum..alhamdulillah...dberi kesempatan utk bnafas lg d atas muka bumi ALLAH skali lg arini...

s0o..mcm headline..my final is due on 22-24th N0v..3 days left tmbah t0lak..hahaa..em..s0o much t0o read..seriously...haha..but i take it smoothly..no rushing2...steady ja..ahaks...s0 far..i c0ver kinda half i think..s0o..nak kna push lg...tp mcm bese..bla da bca byk sgt line..jd ngant0k..jd b0san..ad0yai..s0o..take ten ke 20 ke..eeheeee...

em..ni 1st tyme rya haji jaoh dr fmly..i was ukei..tp d0k nanges2 mlm rya 2...hahaa..pagy rya p0n tp bkn sbb sdey...sbb s0rg kwn ksygn...xpe la mna2 p0n..c0z i l0ve her so very much kn...b0ut my heart..i w0uld say im n0t 100% cured...it seemed hard..but its w0rth trying...nmpak byk sgt kbaikan n hikmah..y penting..sbb ALLAH sayang aku sume bnda ni jd...utk sdarkn hambaNya y sedang leka kn...hambaNya telupa psal Dia..slalu je d0a...hilangkn sgla rasa y bukan milik aku...bg aku f0kus pda stdy...bg aku ase kebebasan berkawan dgn suma tnpa terikat...yep2..aku maen ngn sume org..thanx abg syahir..abg pdud...layan tun2 y mgada neh..haha...

btw..skg tgh blaja x tacing...sbb aku snstif neh...sian org laen..aku kna simple kn minda..yeah..dats rite..da bley da k0t...ukei la...better than bef0re...hehee..serious...x tipu...da x tacing sgt...bt0i3... im juz happy da way i am..hrp2 la my guy nnti bley trima aku seadanya..sbb bla aku syg..aku syg bt0i2..xde maen2..heeeeeeee...aku hrp t my guy bley ckp.."u r fine tha way u r"..insyaALLAH...


ni doa aku stiap ari... ^^

s0oo kwn2...tlg d0akan kesenangan n kemudahan aku n rkn2 spnjg exam mggu depan..m0ga y tbaik sntiasa dgn kami...bittaufiq wannajah! insyaALLAH...