Sunday, March 27, 2011

demi C.I.N.T.A ILaHi..

assalamualaikum wth...bismillahirrahmanirrahim...s0bakh0lkhair sume..1 s0alan..da dhuha? klu blum...cepat3,wlpn msa pnjg ag..el0k diawalkn kn... ^__________^

ana nk cte 1 kisah...kisah cinta... <3


dia seorang gadis biasa,xde ape y menarik pdanya cume 1,hatinya sntiasa mgingati Allah...hatinya sntiasa rndu Allah...namun pda usia 19 tahun,Allah mguji keimanannye dgn cinta seorang lelaki...pda mulanya phbgan lelaki itu y juga rakan sk0lahnya dmulakan dgn rsa benci dan akhirnya timbul rsa suka n syg pda lelaki tsebut...dlm msa dia mgenali lelaki itu,Allah menduga gadis tsbut dgn menarik nikmat kesihatannya,saat gadis tu bersedih dia meluahkan pda lelaki tsbut..dia lbih lama merintih pda lelaki itu bbnding pda Allah...gadis itu silap tp seakan tidak menyedari kesilapannya..dan akhirnya dgn izin Allah,gadis itu kembali sihat TETAPI sayang,rasa kasihnya sudah tumpah pda lelaki tsbut...hatinya tertaut pda lelaki itu,dan bermulalah episod kealpaan dan episod hanyut dgn cinta manusia...
Hatinya dilimpahi rasa rindu pda lelaki itu.Bukan dia tidak sedar dia sudah berubah, bukan juga dia tidak sedar bahawa ketenangan hati yang pernah dianugerahkan oleh Allah semakin menjauhi. Dia menutup kesedaran itu dengan janji dan kata-kata cinta si jejaka.Gadis itu semakin jauh dari hidayah Allah. Imannya rapuh, syaitan menari-nari tatkala dia mula berdating,bmanja2 dan bbgai dosa yang lain. Dalam hatinya berikrar,lelaki itulah bakal suaminya sedang dia terlupa Allah yang menetapkan j0doh. di tangan Allah jualah segalanya...MasyaAllah
Tidakkah dia takut dengan dosa atau dengan azab Allah?. Ya, dia sedar tetapi separa sedar. Rasa sayangnya pada jejaka itu mulai melebihi segalanya. Namun, syukur pada Allah, Allah masih sayang padanya. Saat dirinya berutus cinta, dia masih lagi solat, dia tidak lupa tanggungjawabnya. Namun mungkin solatnya masih tidak sempurna, lalu robohlah benteng imannya dipukul ombak nafsu cinta manusia. Alhamdullilah. Allah menurunkan hidayah pada dirinya melalui lelaki tsbut. Bagaimana?
secara tiba2 lelaki itu mahu memutuskan phubungan mreka. Puas gadis itu merayu dan menangis,tetapi lelaki itu nekad dgn kptusannya. Gadis itu akhirnya merelakan perpisahan mereka. Saat mgumpulkan kekuatan untuk bangun semula, dirinya dilanda rasa berdosa. Mengingati kembali dosa-dosa yang dilakukan, mengalir air mata kekesalan. Disaksikan kegelapan malam, dia bangun untuk bersolat taubat. Menangislah dirinya sepuas-puasnya,siang dan malam. Dia memohon petunjuk pada Allah, dia ingin kembali, kembali atas cinta. Demi cinta Allah yang tidak pernah berpaling dari hidupnya dia nekad untuk berubah. Namun hatinya sedikit takut akan janji Allah.
 "Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan begitu sebaliknya."
Apa yang patut dia lakukan kini. Dia mula merasakan dia bukan dari kalangan wanita yang baik-baik. Tidak layak untuk sesiapa. Walaupun Dia semakin rajin ke usrah dan majlis2 agama, dia mewajibkan dirinya untuk turun ke surau dan dia menjaga batas pgaulan dan batas auratnya, adakah itu cukup mjdikan dia kembali wanita yang baik? Biar Allah y menentukannya. Lalu,dia menutup pintu hatinya seketika dari cinta manusia yang bernafsu. Sehingga ditakdirkan Allah untuk dirinya bertemu dengan seseorang yang mencintainya kerana Allah. InsyaAllah..
"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."
Begitulah kisah seorang gadis yang kini sedang berjuang mencari cinta Ilahi dan dalam msa yang sma memperbaiki iman dan kekhilafan diri. Ana merasa dekat dgn kisah ini. Ana mahu jadi hamba yang Allah redha. Dan ana mahukan syurga ketiga,syurga Naim sprti nma ana sndiri. Ana pernah salah tapi ana sedang berubah. Ana sentiasa akan ingat kta-kta ustaz Pahrol Mohd Juoi :

Wahai diri, biarlah dirimu jatuh bangun, merangkak tegak, dalam taubat demi taubat yang tidak 'menjadi' berbanding larian dosa yang maju dan laju tanpa henti-henti. Lebih baik terbentur, daripada patah. Lebih baik hatimu selalu terdera oleh rasa berdosa sepanjang hayat, daripada tertipu oleh 'nikmatnya' yang menyebabkan siksa selamanya di akhirat.
apa pengajaran dari kisah ini? tepuk dada,tanya iman masing2...sekadar ingatan buat sume y ana kasihi.. Wassalam.

Friday, March 18, 2011

jiKa aku dr rusukmu~



buat pemilik cinta dan hatiku setelah Allah dan Rasul...
ku dedikasikan ayat2 ini buatmu......


"f0r the owner of my l0ve and heart after Allah n pr0phet Muhammad...
i dedicate dis phrases only f0r you......."



I don’t want you to tell me I’m beautiful

c0z  I want to see sparkles in your eyes each tyme u see me 

as it sh0ws me that i am y0ur angel


I don’t want you to hug me

but I want you to hold me & never let g0


I don’t want you to 0nly say you love me

 but I als0 want you to prove it to me by guiding me t0ward Allah's path


And I don’t want you to break my heart

c0z i want y0u n me 2 last till akhira"...


I don´ want you to say I´m the best woman for you

i want to feel it as i want 2 be y0ur only dear

till heaven

...jannatun naim...



But just love me in the name of Allah the way I´m ...coz I love u,, I l0ve y0u m0re,, I l0ve you s0oo much and I l0ve you f0rever for Allahs sake habibi <3


*f0r my only dearie future hubby...lets meet after i graduate in 4 years time...insyaALLAH...



~buat sahabat2......ini ayat buat anda untuk y tsayang jua......
mari bercinta sampai syurga yep?? insyaALLAH... ^_______________^

Monday, March 14, 2011

last DINING with Y.E.H :)

weeet4......haha..2nd p0st 4 t0day.....assalamualaikum......~~
smlm mlm ana kuar mkn2 ngn pak yeh...efah n bitah...........haaaaaaa...kat??? pizza hut,sacc mall.....



bitah n efah... <3


sblm 2...kt0rg jumpak kawan lmaaaaaaaa....haha..sapa2?? subhi.....alhmdulillah...lma sgt x jmpak dia...dia sehat ja...emmm..pastu bru la kmi p sacc pas isyak tp subhi x ikut sma...da smpai 2 dah lmbt dahhh...order3...yeh p cucuk duet...kta nk blanja kan...heheheee...da yeh smpai kt meja...ana,efah n bitah p lari kluar cari adiah utk yeh...efah n bitah kasi ceklat kat yeh.....n ana pulak cari quran terjemahan utk yeh bwk p mna2...xlah mahal..tp itu hadiah dari hati......ana epy jep...

ana n yeh..... ^___________^
da balek dr beli adiah....yeh p0n da tggu lma...kami p0n stat melantak...hahaha...tp kn...sadisnya...da nk tutup da pizza hut 2...kira kt0rg las cust0mer arr knn....ngah3 mkn...die pnye pkerja da stat kemas2,siap tutup air c0n ngn tutup lmpu ag...gile ah...mmg mcm x nmpak kt0rg...kt0rg panggil2 p0n cm mls nak layan.....aiyaaaaaaaaaa....tp cam bese..ana buat selamber suda.....mls na kelam kabut mkn..stgi tersedak...hohooo..kt0rg mkn3 tp x abes.....lasnye bungkus jep bwk balek..ana buat breakfast pg td...heeeeeee...!

apep0n...buat ilyas ismail.....arigat0 gozaimasu!! daisuki !! ( trima kaseh,suka!!...bt0i tah aku mrepek ni yeh????)
gud lux kat jep0on...wlpn h0nest...aku sgt3 risau...kesihatan ang...tp sbb da tau ang mmg akn p gak..wlpn aku g0lek3 x bg ang p...msti ang nk p gak kn??????? s0o, no objection..kami c0ol ja...em...aku d0akan ang....byk3...jgn isau....t balek tyme aku KAWEN K???hohohoho..thanx yeh 4 da ukhuwah....nak jmpe ang lg...s0o,jnji utk jga diri m0lek n balek cni slalu.....

yang akan slalu ingat kt ang yeh... <3
tun2 + supermassivians... >________________<