Sunday, April 3, 2011

di sebalik sehelai TUDUNG LABUH~

assalamualaikum...bismillahirrahmanirrahim....

alhmdulillah3....dberikan kesihatan y baik dan nikmat Islam serta iman oleh Allah SWT...sume p0n kn?? insyaALLAH...
emmm....perasaan ana sekarang = tersangat bahagia...wiiiiiiiiiiiii~~~~~~sebabnye??? segala puji bagi Allah SWT yang mmbuka hati ana untuk berhijrah...bukanlah bhijrah keluar UiTM ke ape...imej ana.. ^______________^
perasaan ana stlh berubah imej?? mula2 sendiri terasa janggal melihat diri dilitupi tudung y sebegitu labuh...panas??? mula2 2...da lma...ana terasa ser0nok...macam ana "terlindung",ana "tertutup",ana rsa "tenang" dan ana "selamat" dgn tdung labuh tsbut...perasaaan y tak tergambar lah...cume diri x lekang dr mngucap hamdalah3... 
bahagia untuk ana katakan....ana tidak menyesal lg dr saat ini untuk btudung labuh...yep...ini mbawa mksud ana akan tinggalkn dunia shawl y smkin hari smkin chantek,smkin bkelip,semakin "c0mel" dan semakin y laen2 lg...n pelbagai fesyen tudung y smkin mgaburi mata pra muslimat..ye chantek2,tidak dinafikan...dan pelbagai bju2 y kdg2 menyentap ana utk mbeli itu dan ini...TETAPI ana mencari cantik di mata Ilahi...resah ana jika cntik ana pda pndgn makhluk2 ciptaan Dia tp TIDAK pda pndgn Nya dan y bukan halal pda ana...Astaghafirullah hal azim...oleh y demikian...

biar ana mcari malu n ks0panan yang seharusnya ana jga rapi dari dulu...
biar ana menebus kembali d0sa berpalingnya ana dr sisi Ilahi...
biar ana kambus kenangan kelam oleh masa silam...
biar ana mencari tenang dalam mbaiki stiap y kurang...
dan akhir sekali biar ana berk0rban dunia demi akhirat yang bahagia...

insyaALLAH3...m0ga2 niat ini kekal hingga ana dipanggil kembali...dan 1 lg..bermksud pgaulan ana bukanlah terbatas cume ana y akan mjga btas2 sebaik mgkin...sukar ttpi bukan mustahil...ana bukanlah y jnis s0sial sgt,alhmdulillah...cume perlu penambah baikan lg...emm..fmly ana tidak tahu menahu hal ini..xpe..insyaALLAH mggu depan..ana pcya dan yakin..ummi ayah abg ena dan kak yang akan epy...emm..smpai cni shja p0st ana kali ni..m0ga mbwa manfaat pda sume..secebis kasih dan sayang pda shabat semua...
ana tutup dgn ayat2 Saidina Ali R.A,
"jadilah kamu orang yang baik, bila ada DISUKAI, bila tiada DIRINDUI, dan bila mati, DITANGISI"
insyaAllah...tc sume...wassalam~

4 comments:

  1. alhamdulillah.. syukur hanya kpd Allah.. hidayah Allah ad di mna2.. cuma kita.. nk amek atau x.. :) selamat berubah tun.. semoga ini permulaan n langkah yg baik utk trus menjadi yg lebih baek n strusnya yg terbaek di mata Allah.. huuu~ nk wat benda baek nie.. kena kuat.. sbb ujian Allah itu akan sentiasa ad.. moga diri trus tabah n sabar.. istiqamah tu penting.. :) lina.. insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih..d0akan selalu...insyaALLAH...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah... b'syukur pd Allah yg memberi hidayah n alhamdulillah... Allah telah mengilhamkan anti utk mnerima hdyh-Nya...

    kerna ada yg hanya mendapat jentikan hidayah Allah tp x punya kekuatan utk b'hijrah..

    coz hdyh yg Allah bagi niey kita x nmpak,, just trasa jauh di sudut hati.. maka kdg2 kita x hiraukan hdyh tersebut...

    n sesungguhnya, Allah telah memilih anti utk brubah.. iA.. bukan skdr zahir tapi batin jg.. bkn just jasmani but rohani juga.. iA.. tsabat dalam usaha anti!!!

    iA.. krana pabila Allah memilih anti.. Allah akn menguji anti ngan pelbagai ujian lg.. iA.. walau kdg2 sy tiada disisi.. ingatlah Allah ada... i can't say that i'll always be here for you.. coz ketentuan Allah niey mcm2...

    but, if u need anything just say it sis~i'll try my best to help u.. but then ingatlah.. sebaek2 pertolongan adlh dari Allah...

    urm, of coz i'm so5 hepi wif ur hijrah.. hu8... alhamdulillah.. smoga kita dpt merangkul lebay byk shbt djalan niey.. iA... sama2 usaha.. coz usaha tangga jaya.. n Allah memandang usaha hambanya, bkn hasil.... wallahualam~

    ReplyDelete
  4. nur..alhamdulillah3.....
    tma kaseh cahayaku...
    sy baek2 jep..insyaALLAH..
    Allah itu dekat..
    enti dan shabat2 y laen p0n dekat..
    d0akan y tbaik utk sy..
    dunia akhirat...
    utk enti jugak..
    insyaALLAH...
    syg awk!

    ReplyDelete