Tuesday, January 10, 2012

dan aku bersujud

"ya Allah, lailahaillallah muhammad rasulullah. Astaghfirullah3~"

Aisya ulang2 zikirnya sepnjang pulang ke k0lej. Ya, Allah ujinya sekali lagi. Hebat sungguh dugaan kali ini, 2 minggu menahan hati, tekanan study bcampur dgn emosi yang x stabil akhirnya badannya x mampu lg. Aisya c0llapse, sepanjang pagi di lab dia merasa tidak sedap badan, mata pedih, badan terasa lenguh, kaki nya terasa lembik, kalau lah bley jalan pegang dinding!

Tapi dia cuba bertahan,cuba berdiri ats daya sndiri, usai pensyarah menandatangan buku pr0jeknya Aisya melangkah keluar bangunan klinikal. Sumpah lillah, dia cuba bertahan semampunya. Sampai ke bilik, Aisya s0lat asar, dan hanya ALLAH y tahu betapa sakitnya badannya ketika itu. Air mata mula mencurah, "Ya Allah, aku ada salah apa2 lagi kah denganMu??"

Maghrib, kakaknya hantar dia ke klinik, dkt0r nk masuk air [ IV drip ] tapi Aisya enggan. Aisya xmahu susahkan sesiapa. Namun petang es0knya, kemuncak ujian Tuhan. Hatinya terluka lagi, atas statement yang mengatakan dia melebihkan manusia dari Allah. MasyaAllah, air matanya mengalir laju. Tidak! Tidak sesekali itu berlaku! Dan Allah Maha Mengetahui. Dan Dia menguji saat badan Aisya paling lemah. MasyaALLAH~

Mungkin cara ku salah,
Tapi ini ujian dari Allah,
Biar sakit biar rasa susah,
Tapi yang pasti ukhuwwah ini fillah,


Dulu ku katakan dengaan penuh keyakinan,
Cukuplah sedikit y aku dapat,
Aku pasti akan merasa bersyukur,
Tapi Allah itu ingin menguji,
Betapa kuat keyakinan itu,
Betapa tinggi pergantungan padaNya,
Betapa dalam pengharapan padaNya,
Betapa bersungguhnya redha itu,
Hanya beberapa minggu,,
Mula menjunam pergantungan,
Hati mula memberontak mahu lebih,
Mula tergugat redha,
pengharapan menipis,
Akhirnya aku rebah!


Dan aku bertatih mencariNya,
Berdiri malam-malam,
tunduk dalam rukuk,
merangkak dalam sujud,
Basah dengan kalimah Ilahi,
Rupanya Allah nak tegur,
Xcukup lagi pergantungan dan pghrapan padaNya.

Demi ALLAH, ujian kali ini benar2 menguatkan. Kalau dulu Aisya rasa mcam terlalu susah nk baca al mathurat pagi petang smbil ulang 3x ayat2 almathurat 2. Tapi skrg, alhmdulillah. nak ulang byk2 lagi pn xmgapa. Kalau dulu susah baginya nak istighfar n zikir2, skrang kalau ada masa terluang,berjalan, msa kat lab zikir lah peneman diri. Dulu kalau jalan ke mana2 sorang xde teman terasa mcm l0nely sikit tapi sekarang nk l0nely apanya, Allah ada,malaikat kiri kanan. Kalau dulu, Aisya ingat dia da ckup kuat pegang Allah, tapi Allah nk buktikan yang belum lagi ketat ikatannya.

iAllah3! ikatan hati kerana Allah xkan putus kan. Sekarang lebih mhargai nikmat2 Allah y lain. Sesiapa saja yang tinggalkan kita dalam hidup ini bukan bermakna mereka jahat @ kita jahat, cuma Allah nk bg tahu kisah kita dan mereka dah berakhir kat dunia ni sebab setiap pertemuan akan ada pengakhiran. Kalau benar segalanya Allah, j0m jumpa kat syurga Allah? kita akan berkumpul dengan org2 y kita cintai kat syurga, jd iALLAH3 kan~??

*Allah c0mel, bila yakin pada Allah, Allah pasti akan lebih yakin pada kita. Aisya sndiri, xkan berpaling ke belakang lagi, cukuplah Allah bagiku. ya ALLAH pegang lah aku supaya aku akn pegang Mu lebih erat lagi. Allahuakbar!

dan aku pun bersujud..

إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
 Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan.  [ al fatihah : 5 ]